Maand 5

Zo, da's dan al 5 maand.
Dat zijn:
• 11 vluchten
• 13 treinritten
• 15 ferrytochten (inclusief pondje oversteken in Nederland)
- - - waarvan aantal keren zeeziek: 2
• geen-idee-hoeveel busritten
• 20 dagen campervan
• 3 fietstochten

Ik heb behoorlijk wat geleerd, tijdens die maanden rondtrekken. Dingen over mezelf, over de mensen rondom mij en de culturen van aan de andere kant van de wereld. 

Maar daarnaast leerde ik ook heel wat random dingen, zoals ...
- Hang je was buiten bij een Australische 41 graden en na 30 minuutjes is ze kurkdroog.
- Ik ben een lichte slaper en zodus zal mijn toekomstige niet snurken. Punt.
- Je kan meer dan 5 maanden je haar wassen met dezelfde bus shampoo (zelfs wanneer je die ook als rugzakverfrisser gebruikte - zie enkele posts geleden).
- Dat ik een herfst/winterpersoon blijf, maar dat ik de zomer veel meer apprecieer dan voordien.
- Belgische en Zwitserse chocolade is de lekkerste. Australische en Nieuw-Zeelandse not so much.
- Blauwe haarkleurverf is hardnekkiger dan roze.
- Dat een slang de ene keer kan lijken op een dun takje en een andere keer op een serieuze boomwortel.
- Flessen water worden in Australië en Nieuw-Zeeland tot op het randje gevuld. Wat heb ik niet geleerd? Dat te onthouden.
- De meest gekende uitdrukking in Nieuw-Zeeland is "Sweet as!" en niet "Sweet ass!". Het verschil zit 'em in de letter.
- Er bestaat geen "juiste manier" om alleen te reizen, enkel "je eigen manier" en daar vrede mee te nemen.
- Dat het een compliment is, wanneer mensen denken dat je 20 bent.
- Er bestaan ontelbaar schakeringen blauw als het om zee-, meer-, waterval- en beekwater gaat.
- Dat het heel veel deugd doet, wanneer het moeilijk gaat te weten dat zoveel mensen je graag zien en vinden dat je goed bezig bent.
- Eentje die zowel Loes als ik geleerd hebben: Doe voor het slapengaan steeds je toiletzak dicht. Je weet nooit wat er die nacht zal gebeuren.
- Dat rollen weldegelijk kunnen omkeren: plots was ik diegene die bij de eerste zonnestralen als enige haar short aantrok en sjaal in de kamer liet. Ik hoorde de Duitsers bijna denken "Dat is er zo één die bij één zonnige dag denkt dat het zomer is zeker?" terwijl ze met hun warme jassen en lange broeken voorbij puften.
- Dat na 5 maanden bijna elke dag dezelfde schoenen te dragen, en de zolen dus bijna afgesleten zijn, uitschuiven tijdens het wandelen de regel is in plaats van de uitzondering.

- ...
Dat ik soms wel juiste beslissingen maak.


Het voorbije weekend bracht ik door in Nederland. Samen met Saar (huisgenootje) verbleef ik er in een gezellig boshuisje. Een zeer blij weerzien en ook weer een stap verder in de overgangsperiode: beetje bij beetje kom ik dichter bij de plek die ik maanden geleden achterliet.
Morgen neem ik nog één keer het vliegtuig naar mijn laatste bestemming om van daaruit terug te keren naar het Belgenlandje en er de draad weer op te pikken.

Tot binnenkort dus, lieve lezers!

Reacties

  1. Lieve Debbie, Ik ben blij dat jij de streek tussen München en Salzburg ook kan waarderen. Wat mij heel erg imponeert in je twee laatste berichten is de grote hoeveelheid wijsheid die je gesprokkeld hebt tijdens je reis, daaruit kan een groot vuur ontstaan, dat nog lang kan branden en veel warmte in je leven brengen. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts