New Zealand - South Island

Deel 1 van m'n verblijf in Nieuw-Zeeland zit erop. 4 weken trok ik met een hop on hop off-bus doorheen het Noorder-en Zuidereiland. Niet meteen mijn beste beslissing van de voorbije maanden (laat ik zeggen dat het de slechtste was tot nog toe, maar ik heb het overleefd en "als het dat maar is"), en laat ik het daar ook bij houden. 

De bus was de bus, maar Nieuw-Zeeland blijft mooi Nieuw-Zeeland! Persoonlijk ben ik iets meer fan van het ruwere Zuidereiland. En dat ruwere kan je ook letterlijk nemen: de voorbije 3 weken werd het eiland 2 maal geraakt door een uitloper van een cycloon. Gelukkig maar in het formaat van 'het kleine broertje van', toch hielden storm Fehi en storm Gita lelijk huis langs de westkust en het noorden. Hopelijk blijft het hierbij voor de komende tijd, zodat de Kiwi's de tijd krijgen om de wegen en bruggen die verwoest werden te herstellen. 

Zijn jullie er klaar voor? Het zijn er nogal veel...
  • Abel Tasman National Park



  • Lake Mahinapua

  • Franz Josef




  • Wanaka




  • Queenstown 



  • Fiordland National Park - Milford Sound





  • Stewart Island



  • Nugget Point




Het is duidelijk denk ik, ik ben grote fan van het Zuidereiland. Misschien kom ik ooit nog eens terug, met een serieus fototoestel.
Maar da's toekomstmuziek.
Eerst 3 weken rondtrekken met de campervan, de GSM die gebruikt wordt als fototoestel Ên -ik bewaarde het beste voor het laatste- Loes! Morgenvroeg (plaatselijke tijd) begint deel 2 van het Nieuw-Zeelandse hoofdstuk! En heb ik daar zin in! Zal ook wel, zoveel uitroeptekens!









Reacties

  1. De bus was misschien een minder goed idee maar de foto's tonen ons dat je toch wel weer genoten hebt!! Mooi 😍 Geniet van de van, het gsmfototoestel en je gezelschap, Loes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh amaai.. wat een ravage door die cyclonen.. alles staat daar onder water! =O.o=

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts