Maand 3

Ondertussen is Maand 4 al 5 dagen bezig, dus hier gaan we:

Maand 3, dat is 
92 nachten onderweg, 
in 44 verschillende bedden,
in 28 verschillende steden/dorpjes.

Dat is aantal keren 
- gesurft: 0
- gezwommen in de oceaan: 0
- bikini gedragen: 4 
> waarvan “omdat de activiteit het vereist”: 3 (*)
(*) 
activiteit 1: baden in een zelfgegraven hot water pool op Hot Water Beach (Nieuw-Zeeland)
activiteit 2: wetsuit dragen tijdens het tube raften in een Glowworm Cave (Nieuw-Zeeland)
activiteit 3: uit noodzaak aangezien al m’n ondergoed op dat moment in de wasmachine zat
- nog maar een poging ondernomen om vriendelijk te glimlachen naar een knappe, plaatselijke surfboy: 0
- een shrimp op de barbie gelegd: 0
...

“Wat doet gij dan in Australië?”

Ik weet niet meer hoe vaak deze vraag al gesteld werd. Ik heb me het voor mijn vertrek en de eerste maand ook enkele keren afgevraagd. Waarom Australië?
Omdat het aan de andere kant van de wereld ligt?
Omdat het er mooi schijnt te zijn?
Omdat ik het als 18-jarige in mijn hoofd had gestoken: ooit zou ik naar Australië gaan? Het leek exotisch, ver weg en avontuurlijk. Dingen waar ik op die leeftijd eigenlijk zo ver mogelijk van wilde weg blijven, wat het net aantrekkelijker maakte. Ooit. Als ik groot ben.

Misschien dacht ik enkele maanden geleden wel dat ik groot geworden was.
Misschien dacht ik dat ik exotisch, ver weg en avontuurlijk wilde zijn. Of toch een beetje alleszins, want de eerste maand kreeg ik bovengenoemde vraag bijna dagelijks te horen waardoor ik ging twijfelen: doe ik het hier dan wel goed, aangezien ik niet de juiste/verwachte dingen doe?

Nu zit ik al even in Maand 4 en kan ik zeggen dat ik weldegelijk exotisch, ver weg en avontuurlijk ben, maar dan op mijn manier. 
Ik ben nogal eigenwijs, zie je. Ik beleef Australië, en nu ook Nieuw-Zeeland, op mijn manier. Want het is mijn reis en niet die van iemand anders. Dankjewel aan al diegenen die me dat de voorbije maanden op het hart hebben gedrukt.

En als ik mijn verhalen en foto’s bekijk, denk ik niet dat mijn manier van beleven zo verkeerd is. Or is it? :)

ps: Zo heel veel verschillend is de andere kant van de wereld nu ook weer niet. Roos haar? Na 3 dagen opnieuw blond door de zon :)



Reacties

  1. In mijn ogen is je eigen manier ook de enige juiste Debbietje! Leef je leven zoals jij het wil 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, there were times, I'm sure you knew
    when I bit off more than I could chew
    But through it all, when there was doubt
    I ate it up and spit it out
    I faced it all and I stood tall
    IIiii did it myyyyy waaaay !

    Top schijf van de Sinatra-sama! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts