Streets (and art) of Melbourne

Het is al een week geleden dat ik uit Melbourne vertrok en unlike Sydney (*), kon ik het in deze stad wel heel goed vinden. Net als in een andere miljoenenstad, is het er druk, vuil en leven heel wat mensen op de straat, daar heb ik mijn ogen niet voor gesloten. Maar o.a. de openheid in de straten, zowel van de vriendelijke mensen als van het rastergrondplan, de brede lanen en de parken zorgden ervoor dat de stad als 'licht' aanvoelde. Naast Montréal, Seattle en Portland, komt Melbourne mee in het lijstje "lagen de steden niet zo ver weg, ik bezocht ze vaker". Misschien niet verwonderlijk dat dat lijstje plaatsen bevat die omschreven worden als 'meer Europese steden'. Ik blijf dan ook een gewoontebeestje, maakt niet uit in welk continent ik me bevind.
(*) Ja lap, het is zo ver: ik kan bepaalde zegswijzes niet meer uit het Engels vertalen. 

Naast het zoeken naar kleuren in de natuur van een stad, ga ik er ook graag op zoek naar de kunst en kleuren van murals en grafittiwerken. In Melbourne, een stad die er bekend om staat, moet je niet al te veel moeite doen om op mooie werken te botsen. 









"En heb je die gezien?"






Trying to blend in.

Melbourne, lag je niet zo ver weg, ik zou je sowieso vaker bezoeken. 

Reacties

Populaire posts