2018

Ken je dat, je luistert naar een liedje, beseft dat de tekst eigenlijk best wel van toepassing is op je eigen leven, zingt vol overgave mee en bedenkt achteraf om de tekst op te zoeken om te begrijpen wat de schrijver werkelijk bedoelde?
Ja?
Ook om dan bij het nalezen van de tekst, te beseffen dat je er eigenlijk helemaal naast zat? 
Ah. Nee? 
Ik wel. Vaak :)

Tijdens m'n laatste wandeling van 2017 (nog steeds in het Grampians National Park), kwam Toto's Africa voorbij in mijn afspeellijst. Op een bepaald moment hoorde ik "gonna make some time to do the things we never dared". Vond ik een mooie gedachte, al was ik niet zeker of ze grammaticaal helemaal klopt. Maar hé, ik ben een grote voorstander van dichterlijke vrijheid en durf al eens mijn eigen woorden en regels verzinnen, dus mag een ander dat zeker ook. Een mooie gedachte dus, die ik iedereen voor 2018 wilde meegeven: "neem tijd om de dingen te doen die je nooit durfde te doen".
Jammer genoeg kwam ik er achter, na het opzoeken van de tekst, dat ze "gonna make some time to do the things we never had " zingen. 

Wel. 
Dan kan ik bij deze niet verwijzen naar een liedje van Toto wanneer ik jullie mijn nieuwjaarswens meedeel. Dan doe ik het maar met mijn eigen woorden. 

Liefste lezer, 
Maak in 2018 tijd om de dingen te doen die je nooit durfde te doen. 
Geniet ervan. Daarnet, nu en straks. 
Een gelukkig nieuw jaar gewenst. 

Je kapoen, Debbie
x






Reacties

  1. "'s Gonna take a lot to take me awaaaay for youuuu" (of was het nu omgekeerd?) Toto is ne tricky one! Happy New Year bloem van een vrouw, vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi heel grappig geschreven! Gelukkig Nieuwjaar!

    Linde & Maarten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts