Searching for colour: the Sydney edition



Plush Velvet 3


Sapphire Springs 6


Flamingo Fun 6


Rose Trellis 4


Ruby Fountain 5

 

Garnet Symphony 5


Red Stalion 1


Auburn Falls 4


Ginger Glow 3


Rich Havana 2

Sydney is een grootse stad. Het heeft enkele gekende bezienswaardigheden en gezellige buurten zoals Sydney Opera House, de Harbour Bridge, Darling Harbour en The Rocks. Maar daarnaast ook veel verkeer, wegenwerken en toeristen. 
Na een onderbreking van enkele dagen in het rustgevende Blue Mountains, kon ik het flitsende stadsgeweld beter plaatsen door te doen wat ik graag doe in een stad: natuur opzoeken, door de kleinere straten wandelen en op goed geluk op fijne plekjes botsen. En zo ging ik ook met verfstaalkaartjes op zoek naar kleuren in de buitenwijken van de grootstad. De kaartjes zelf kreeg ik jaren geleden cadeau van Saar, toen ik er in mijn "ik word de Vlaamse Debbie Travis"-periode van overtuigd was dat ik interieurvormgeefster zou worden. Nu ja, de staalkaartjes hebben me alleszins al veel gelukzalige glimlachmomentjes opgeleverd. Dat is wat telt, toch? :)

Sydney is zeker niet enkel groot geweld, je vindt er ook heel wat mooie natuur. Naast de kustwandeling van Bondi naar Coogee Beach en de ferrytocht naar Manly Beach, deed ik ook het hoogtepunt van de kustwandelingen hier in de buurt: the Coast Track in het Royal National Park. 32 km, langs stranden en kliffen in de regen en eindigend in de brandende zon door tropische wouden. Extra wildlife op de teller: een wallaby (kleine kangoeroe) en een red-bellied black snake (een giftige dus). Bah. Die laatste welteverstaan.




Straks vertrek ik met de nachttrein naar Melbourne om van daaruit de oversteek naar Tasmanië te maken. Heel benieuwd naar dat kleine eiland waar de natuur nog ongerepter en ruwer is dan hetgeen ik de voorbije weken heb mogen bewonderen.


Reacties

Populaire posts