Well aren't you all colour coordinated today.

Dat m'n 2 rugzakken blauw zijn berust op toeval. Draag daar dan nog eens dezelfde kleur broek bij en je zou inderdaad kunnen stellen dat ik een blauwe bol met dito beentjes en armpjes ben. Het is anderen dus ook niet ontgaan. 

Ik begon m'n reis in een guesthouse in Brisbane. Het klikte vrijwel meteen met een Australisch kamergenootje en na een avondwandeling langs de Brisbane River, stelde ze voor om enkele dagen later samen naar Byron Bay te rijden. Zo gemakkelijk gaat dat dan, dacht ik enthousiast.


Ellie's Guesthouse

In de stad wandelde ik o.a. door de exotische botanische tuin (plantjes!). Op het moment dat ik me afvroeg hoe lang het zou duren eer ik die eerste gevreesde spin zou tegenkomen, botste ik bijna op een web waar ik het exemplaar kon 'bewonderen'. Dat hebben we dan ook al gehad. (Al was het nog niet zo'n vieze, dikke langharige. Daar kijk ik echt niet naar uit.)






"As happy as a lil' kid in a candystore", zo voelde ik me wanneer ik ontdekte dat het QOMA in Brisbane het werk van Yayoi Kusama (Bolletjes! Kleurtjes!) tentoonstelt. Yay! Eindelijk kon ik deze expositie bezoeken!




Happy lil' kid. 

Na enkele dagen verliet ik het guesthouse en sprak ik nog snel af met mijn kamergenootje waar ze me de dag nadien zou oppikken. 
In het hostel, nog steeds in Brisbane, lag ik in een kamer met een Hollands, een Oostenrijks en een Chinees meisje. Nadat we reistips uitwisselden (en ik vooral goed oplette), gingen we vroeg slapen. Of dat probeerde ik alleszins toch: de jetlag hield me nog steeds uren wakker. 

Uiteindelijk hoorde ik niets meer van het Australisch kamergenootje. (*) Misschien was dat ook hetgeen dat me de vorige nacht, naast de jetlag, wakker hield: "Ben ik niet iets te goedgelovig geweest?". Daar stond ik dan, gepakt en gezakt, klaar met Melting Moments (haar lievelingskoekjes die ik gekocht had om haar te bedanken voor de moeite die ze deed). Het hostel in Byron Bay voor de volgende nachten was al geboekt.
En dan besef je waarom Australiƫ zo geliefd is door (alleenreizende) backpackers: het volgende, budgetvriendelijke alternatief bood zich meteen aan. Ik kocht een buspas waarmee ik langs de kustlijn tussen Brisbane en Sydney kan reizen en enkele uren later zat ik al op de bus. Met een pak Melting Moments, helemaal voor mij alleen :)

Als je er in gelooft, komt alles uiteindelijk goed. 
En die gedachte neem ik mee tijdens deze reis. (Anders was ik er niet aan begonnen.)  


(*) Geruime tijd later, toen ik al onderweg was, stuurde ze een berichtje om zich te verontschuldigen. Zoals ik verwachtte, waren haar plannen last minute gewijzigd en wenste ze me een onvergetelijke reis. 



Reacties

  1. Jammer van dat meisje, maar heel blij dat je nog gemakkelijk in Byron Bay geraakt bent! En de tentoonstelling van Yayoi Kusama zag er ook superknap uit!

    Je schrijft heel grappig en opgewekt, Debbie!
    We zullen je blog met plezier volgen!

    Linde & Maarten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts